Saturday, February 2, 2013

BEKAM...

Salam...

BEKAM,  satu satu daripada sunnah Rasullullah saw.  aku dah beberapa kali buat bekam nie.  Terkini aku buat bekam kat kepala. perghhhh,.. ringan badan dan kepala... mata pun terang sikit kalo tak pakai spek.   kebetulan ari tu ade anak angkat abuya nak buat bekam... so aku join skali lerr.. memang pun aku dah niat berbulan nak bekam nie... tapi mulut tak sampai nak bagi tau Abuya.

   Bekam nie memang sunnah. Pasal tu ade ynag mengatakan bahawa haram bagi seseorang menetapkan harga bagi perubatan bekam nie.  kalo orang yg nak berbekam berkenaan nak bagi, itu  boleh ambil.  Tak kisah le orang tu nak bagi berapa.  Cuma tukang bekam tak leh bagi price.. meniaga le kata orang.   tapi itu pendapat sesetengah.  bukan apa, kalo ade yg baca tulisan nie tukang bekam, marah pulak kat aku... tapi tak kisah le... ko nak marah-marah le. aku menyampaikan aje.

   Kaifiat dan kelebihan berbekam... erhhmmm malas aku nak nyatakan kat sini.  korang tanya le uncle google.  macam-macam dia boleh bagi info.

   So... Berbekam lah... niatkan satu sunnah... yang lelain pandai-pandai le korang ape yg nak diniatkan lagi...





wasssalam....

No comments:

Post a Comment